Politica de retur

Cum returnați bunurile achiziționate de dumneavoastră din acest magazin online?

Cumpărătorul are dreptul sa se retragă din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv si fără a suporta alte costuri decât cele de livrare.

Astfel, conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:

  • Clientul poate returna un produs in termen de 14 zile, începând cu ziua în care intră în posesia acestuia;
  • Cheltuielile de returnare sunt suportate de către client;
  • Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Coletele ce nu corespund din punct de vedere al împachetării vor fi refuzate. La destinație coletul va fi fotografiat/ filmat (înregistrare video) și se va întocmi împreună cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului.
    Noi vom depune toate eforturile necesare pentru ca dumneavoastră să fiți pe deplin mulțumiți de achiziția făcută pe acest magazin online. Cu toate acestea există situații în care doriți să returnați produsele oferite de noi spre vânzare din diferite motive justificate. În acest caz, dacă nu sunteți mulțumiți de produsele cumpărate, le puteți returna cu respectarea condițiilor de retur de mai jos:

  1. Returnarea unui un produs poate fi făcută in termen de 14 zile, începând cu ziua in care intra in posesia acestuia, cu condiția de a nu utiliza dispozitivul medical mai mult de o oră (aparatura comercializată precizează numărul de ore de funcționare a dispozitivului, iar acestea sunt noi, neutilizate la momentul vânzării), în caz contrar returul dispozitivului nu va mai fi posibil.
  2. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
  3. În cazul măștilor, dacă mărimea burdufului acestora nu corespunde și acesta reprezintă motivul returului, există posibilitatea de a fi returnat doar un accesoriu al acesteia, și anume burduful măștii neconform, fiind înlocuit cu un altul cu mărimea corespunzătoare, nefiind necesar returul întregului produs/colet.
  4. Returul măștilor (complet, cu toate accesoriile) este acceptat doar dacă punga ce conține masca și accesoriile nu este desigilată. Dacă pungile ce conțin măștile sunt deteriorate sau desigilate, returul nu este posibil.
  5. Orice retur trebuie să fie precedat de o notificare a intenției de retur. Renunțarea la produsele cumpărate se face doar în urma unei înștiințări trimisă prin e-mail, la shop-retur@newmedics.ro sau prin completarea formularului de pe pagina de contact a acestui magazin online.
  6. Dacă produsele de returnat au fost însoțite de eventuale obiecte promoționale, acestea trebuie returnate, de asemenea. Dacă ați achiziționat mai multe produse de același fel și doriți să le returnați pe toate, asigurați-vă că doar unul a fost desigilat (cu excepția măștilor). Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
  7. Returul se face prin curier la punctul de lucru din Cluj-Napoca, strada Plopilor nr. 75, bl. P13, sc. 3, parter (NewMedics) cu specificarea RETUR MARFĂ la detaliile de pe AWB însoțitor.
  8. Returnarea contravalorii produselor achiziționate din acest magazin online se va efectua în aproximativ 14 zile de la data recepției produsului/produselor după cum urmează:
    8.1. pentru Comenzile achitate cu card bancar ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
    8.2. pentru Comenzile achitate cu Op/Transfer bancar direct/ -> prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
    8.3 de lucru -> prin restituire numerar in în punctul de lucru, prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat.
    8.4. pentru Comenzile achitate prin rate bancare -> anulare/recalculare contract rate, restituire sumă în funcție de termenii și condițiile băncilor emitente ale cardurilor de credit sau a produsului numit „credit bancar”.
  9. Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vândute sau pana la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recenta).
  10. Daca Bunul este returnat într-o stare in care nu mai poate fi vândut ca si nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea Bunului in stadiul inițial, după caz, sau pentru a acoperi diferența de preț rezultata din vânzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumpărătorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre Cumpărător.
  11. Diminuarea valorii Bunurilor returnate
    Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
    Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real.
  12. Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
    In cazul in care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
    Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, recomandam Cumpărătorului atunci când își exercita dreptul de retragere din contract sa li returneze in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
  13. Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Vălurea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
  14. Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumpărătorului. Pentru claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul va retine o suma de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului in proporție de 5%-50% din valoarea inițiala a Bunului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumpărătorului la recepționarea Bunurilor returnate.
  15. In cazul in care un Bun si/sau Serviciu comandat de catre Cumpărător, nu poate fi livrat de catre Vânzător, acesta din urma va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt si va returna in contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului si/sau Serviciului, in termen de maxim 7 (șapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștința acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul si-a exprimat in mod expres intenția de reziliere a Contractului.
  16. Bunuri/Servicii pentru care nu se asigură dreptul la retragere
    16.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
    1.1.1. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător;
    1.1.2. furnizarea de Bunuri si/sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
    1.1.3. furnizarea de Bunuri confecționate după specificațiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;
    16.1.4. furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
    16.1.5. furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumpărător;
    16.1.6. furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
    16.1.7. contractele în cazul cărora Cumpărătorul a solicitat în mod special Vânzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vânzătorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumpărător sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;