1. DEFINITII SI TERMENI
newmedics.ro – este denumirea comerciala a SC NEWMEDICS.COM SRL, persoana juridica de naționalitate romana, având sediul social in Bucuresti, Șoseaua Giurgiului nr. 261B, sector 4, având număr de ordine in Registrul Comerțului J40/17728/2003, cod unic de înregistrare fiscala RO16020624.
Vânzător – newmedics.ro (NewMedics Com SRL).
Cumpărător – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoana juridică sau orice entitate juridica care își face un Cont în Site si efectuează o Comandă.
Client – poate fi orice persoana fizica care are vârsta peste 16 ani sau persoana juridica care are sau obține acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispoziție de catre newmedics.ro (electronic, telefonic, etc) sau in baza unui acord de utilizare existent intre newmedics.ro si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui Cont.
Utilizator – orice persoana fizica care are vârsta peste 16 ani sau persoana juridica înregistrată pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termeni si Condiții Generale.
Cont – secțiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii si care conține informații despre Client/Cumpărător si istoricul Cumpărătorului in Site (Comenzi, facturi fiscale, etc.). Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informațiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate.
Favorite – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului sa își creeze Liste cu Bunuri si Servicii pe care dorește sa le urmărească in vederea unei eventuale achiziții folosindu-se de serviciul oferit de catre Vânzător de urmărire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Lista – secțiunea din Favorite in care Cumpărătorul/Utilizatorul poate adauga Bunuri sau Servicii pe care dorește sa le urmărească in vederea unei eventuale achiziții si pe care, ulterior, le poate șterge sau le poate adauga in coșul de cumpărături („Coșul meu”).
Listele pot fi:
Publice: orice Client/Cumpărător/Utilizator poate vizualiza Lista Cumpărătorului/Utilizatorului in cazul in care acesta a distribuit-o pe rețelele de socializare sau daca accesează profilul public al Cumpărătorului/Utilizatorului din Site. Listele sunt publice, iar Cumpărătorul/Utilizatorul are posibilitatea de a le seta ca private oricând, direct din Contul sau, secțiunea Favorite;
Private: acestea pot fi vizualizate numai de titularul Contului. Cumpărătorul/Utilizatorul are posibilitatea de a le seta ca si publice oricând, direct din Contul sau, secțiunea Favorite.
Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește sa le achiziționează la momentul adăugării sau la un moment ulterior; in cazul in care Bunurile sau Serviciile nu sunt achiziționate la momentul adăugării prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vânzător de urmărire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Site – magazinul online găzduit la adresa web newmedics.ro si subdomeniile acestuia.
Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vânzător si Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția sa de a achiziționa Bunuri si Servicii de pe Site.
Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile menționate in Comanda, care urmează a fi furnizate de catre Vânzător, Cumpărătorului ca urmare a Contractului încheiat.
Contract – reprezintă contractul la distanta încheiat intre Vânzător si Cumpărător, fără prezenta fizica simultana a Vânzătorului si a Cumpărătorului.
Conținut – reprezintă:
Recenzie – o evaluare scrisa de catre deținătorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactata pe baza experienței personale si capacitații acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune daca Bunul sau Serviciul respecta sau nu specificațiile menționate de catre producător.
Comentariu – apreciere sau observație cu scop critic, pe marginea unei Recenzii sau a unui alt comentariu.
Întrebare – formula de adresare catre alți Utilizatori/Clienți/Cumpărători cu scopul de a obține informații despre Bunurile sau Serviciile din pagina respectiva.
Răspuns – informație scrisa care este transmisa Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului care a adresat o Întrebare in Site, in pagina unui anumit Bun. Răspunsul reprezintă o explicație oferita de un Utilizator/Client/Cumpărător unui alt Utilizator/Client/Cumpărător in cadrul unei discuții.
Document – prezentele Termeni si Condiții.
Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile pus/webpush/etc.) conținând informații generale si tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la ofertele sau promoțiile newmedics.ro sau ale Grupului newmedics.ro, informații referitoare la Bunuri si Servicii adăugate in secțiunea “Cont/Coșul meu” sau secțiunea “Cont/Favorite” precum si alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piața si sondaje de opinie.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultata din vânzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre newmedics.ro, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
Specificații – toate specificațiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor așa cum sunt precizate in descrierea acestora.
Modalități de plată – serviciile de plata prestate de catre procesatorul de plăti integrat in Site, pus la dispoziția Clienților, Utilizatorilor si/sau Cumpărătorilor prin intermediul Site-ului in vederea efectuării unei plăti sau puse la dispoziție de NewMedics Com SRL.
“Preț Tăiat” reprezintă prețul de referința, respectiv cel mai scăzut preț practicat de catre Vânzător cel puțin în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț asupra Bunului. In condițiile legii, Prețul Tăiat poate fi menținut si in condițiile unei reduceri succesive, treptate. Prețul Tăiat este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului.
“Preț de Vânzare” reprezintă contravaloarea Bunului, pretinsa si solicitata de catre Vânzător, Cumpărătorului/Clientului/Utilizatorului, evidențiata corespunzător acestora in pagina de produs din Site, respectiv in eticheta de prezentare pentru produsele expuse in Showroom-uri. Vânzătorul poate afișa distinct, intra-un mod vizibil, cuantumul valoric al diferenței dintre Prețul de Vânzare si PRP si/sau diferența valorica ori procentuala dintre Prețul de Vânzare si Prețul Tăiat. Prețul de Vânzare este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului.
2. DOCUMENTE CONTRACTUALE
2.1. Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale.
2.2. Notificarea primita de catre Cumpărător, după efectuarea Comenzii are rol de informare si nu reprezintă acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
2.3. Pentru motive justificate, Vânzătorul își rezerva dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor si/sau Serviciilor din Comanda. Daca modifica cantitatea de Bunuri si/sau Servicii din Comanda va anunța Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul de telefon puse la dispoziția Vânzătorului la efectuarea Comenzii si va returna suma achitata.
2.4. Contractul se considera încheiat intre Vânzător si Cumpărător in momentul primirii de catre Cumpărător de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice si/sau SMS a notificării de expediere a Comenzii sau în cazul produselor închiriate acesta se va considera încheiat la semnarea personală.
2.5. Documentul si informațiile puse la dispoziție de catre Vânzător pe Site vor sta la baza Contractului, in completarea acestuia fiind certificatul de garanție emis de catre Vânzător sau un furnizor al acestuia pentru Bunurile achiziționate.
3. POLITICA DE VANZARE ONLINE
3.1. Accesul in vederea efectuării unei Comenzii ii este permis oricărui Utilizator/Cumpărător.
Pentru motive justificate newmedics.ro își rezerva dreptul de a restricționa accesul Utilizatorului/Cumpărătorului in vederea efectuării unei Comenzi si/sau la unele din modalitățile de plata acceptate, in cazul in care considera ca in baza conduitei sau a activității Utilizatorului/Cumpărătorului pe Site, acțiunile acestuia ar putea prejudicia in vreun fel newmedics.ro. In oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumpărătorul se poate adresa Departamentului de Relații cu Clienții al newmedics.ro, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea masurilor susmenționate.
3.2. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacțiunea directa cu acesta, inclusiv prin suport online (Live Chat) sau prin adresele menționate la secțiunea “contact” din Site. Vânzătorul are libertatea de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit sa aducă justificări pentru aceasta.
3.3 In cazul unui volum de trafic neobișnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet, newmedics.ro își rezerva dreptul de a cere Utilizatorilor/Cumpărătorilor introducerea manuala a codurilor de validare de tip catch, in vedere protejării informației din cadrul Site-ului.
3.4. newmedics.ro poate publica pe Site informații despre Bunuri si/sau Servicii si/sau promoții practicate de catre acesta sau de catre oricare alt terț cu care newmedics.ro are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumita perioada de timp sau in limita stocului disponibil.
3.5. Toate tarifele aferente Bunurilor si/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate in lei (RON) si includ T.V.A.
3.6. In condițiile prevăzute de lege, prețul Bunurilor electronice afișat pe Site, include Taxa de timbru verde. In cazul in care Utilizatorul/Cumpărătorul solicita detalii cu privire la suma exacta adăugată la prețul Bunului, acesta va contacta Departamentul de Relații cu Clienții newmedics.ro.
3.7. In cazul plaților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitând-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru aceasta acțiune o poarta numai Cumpărătorul. 3.8 Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor si/sau a Serviciilor disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație contractuala din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
4. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA SI INDUSTRIALA
4.1. Conținutul, astfel cum este definit in preambul, incluzând dar nelimitând-se la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau conținut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusiva a newmedics.ro, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obținute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare si/sau publicare).
4.2. Clientului/Cumpărătorului/Utilizatorului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terțe parți, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricărui Conținut in orice alt context decât cel original intenționat de newmedics.ro, includerea oricărui Conținut in afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifica dreptul de autor al newmedics.ro asupra Conținutului precum si participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul scris expres al newmedics.ro.
4.3. Orice Conținut la care Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul are si/sau obține acces prin orice mijloc, se afla sub incidenta Documentului, in cazul in care Conținutul nu este însoțit de un acord de utilizare specific si valid încheiat intre newmedics.ro si acesta, si fără nicio garanție implicit sau expres formulata din partea newmedics.ro cu referire la acel Conținut.
4.4. Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul poate copia, transfera si/sau utiliza Conținut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederile Documentului.
4.5. In cazul in care newmedics.ro conferă Clientului/Cumpărătorului/Utilizatorului dreptul de a utiliza sub forma descrisa intra-un acord de utilizare distinct, un anumit conținut, la care Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul are sau obține acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor conținuturi definite in acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor conținuturi pe site sau a perioadei definite in acord, conform condițiilor definite, in cazul in care acestea exista si nu reprezintă un angajament contractual din partea newmedics.ro pentru respectivul Client/Cumpărător/Utilizator sau oricare alt terț care are/obține acces la acest conținut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este prejudiciat in orice mod de pe urma acestui conținut, in timpul sau după expirarea acordului de utilizare.
4.6. Niciun Conținut transmis catre Client, Utilizator sau Cumpărător, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligație contractuala din partea newmedics.ro si/sau al angajatului/prepusului newmedics.ro care a mijlocit transferul de Conținut, in cazul in care aceasta exista, fata de respectivul conținut.
4.7. Este interzisa orice utilizare a Conținutului in alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care li însoțește, in cazul in care acesta exista.
5. COMANDA
5.1. Clientul/Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor si/sau Serviciilor dorite in coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate expres. Odată adăugat in coșul de cumpărături, un Bun si/sau un Serviciu este disponibil pentru achiziție in măsura in care exista stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Bun/Serviciu in coșul de cumpărături, in lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Bunului/Serviciului.
5.2. Prin finalizarea Comenzii Cumpărătorul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete si adevărate la data plasării Comenzii.
5.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte ca Vânzătorul poate sa li contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vânzător, in orice situație in care este necesara contactarea Cumpărătorului.
5.4. Vânzătorul poate anula Comanda efectuata de catre Cumpărător, in urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioara a vreunei parți fata de cealaltă sau fără ca vreo parte sa poată sa pretindă celeilalte daune-interese in următoarele cazuri:
5.4.1. neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Cumpărătorului, a tranzacției, in cazul plații online;
5.4.2. invalidarea tranzacției de catre procesatorul de carduri agreat de newmedics.ro, in cazul plații online;
5.4.3. datele furnizate de catre Client/Cumpărător, pe Site sunt incomplete si/sau incorecte;
5.5. Cumpărătorul are dreptul sa se retragă din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv si fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
– ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
– ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
5.6. In cazul in care Cumpărătorul decide sa se retragă din Contract, acesta va putea anunța newmedics.ro prin formularul aflat pe pagina Contact.
5.7. In cazul in care Clientul/Cumpărătorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv. In cazul in care Comanda este achitata, Vânzătorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de catre Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata după cum urmează:
5.7.1. pentru Comenzile achitate cu card bancar ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
5.7.2. pentru Comenzile achitate cu Op/Transfer bancar direct/ -> prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
5.7.3. pentru Comenzile achitate ramburs / cu numerar la ridicare personală din punct de lucru -> prin restituire numerar in în punctul de lucru, prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat.
5.7.4. pentru Comenzile achitate prin rate bancare -> anulare/recalculare contract rate, restituire sumă în funcție de termenii și condițiile băncilor emitente ale cardurilor de credit sau a produsului numit „credit bancar”.
5.8. Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vândute sau pana la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recenta).
5.9. Daca Bunul este returnat într-o stare in care nu mai poate fi vândut ca si nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea Bunului in stadiul inițial, după caz, sau pentru a acoperi diferența de preț rezultata din vânzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumpărătorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre Cumpărător.
Diminuarea valorii Bunurilor returnate
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real.
Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
In cazul in care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, recomandam Cumpărătorului atunci când își exercita dreptul de retragere din contract sa li returneze in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Vălurea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumpărătorului. Pentru claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul va retine o suma de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului in proporție de 5%-50% din valoarea inițiala a Bunului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumpărătorului la recepționarea Bunurilor returnate.
5.10. In cazul in care un Bun si/sau Serviciu comandat de catre Cumpărător, nu poate fi livrat de catre Vânzător, acesta din urma va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt si va returna in contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului si/sau Serviciului, in termen de maxim 7 (șapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștința acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul si-a exprimat in mod expres intenția de reziliere a Contractului.
5.11. Disponibilitatea unui Bun va fi afișata in Site după cum urmează:
– “in stoc”– avem mai mult de 3 bucăți in stocul newmedics.ro
– “stoc limitat”– avem mai puțin de 3 bucăți in stocul newmedics.ro
– “precomanda”– Bunul nu este disponibil in stocul newmedics.ro si nici in stocul furnizorului. Dar, daca înregistrezi o comanda pentru un Bun care are in dreptul lui “precomanda”, unul dintre consultanții noștri de vânzări va verifica termenul de aprovizionare al furnizorului si te va contacta ca sa iți comunice disponibilitatea Bunului.
– “stoc epuizat”– Bunul nu mai este disponibil in stocul newmedics.ro
6. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE
6.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
6.1.1. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător;
6.1.2. furnizarea de Bunuri si/sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
6.1.3. furnizarea de Bunuri confecționate după specificațiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;
6.1.4. furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
6.1.5. furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumpărător;
6.1.6. furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
6.1.7. contractele în cazul cărora Cumpărătorul a solicitat în mod special Vânzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vânzătorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumpărător sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;
7. CONFIDENTIALITATE
7.1. newmedics.ro va păstra confidențialitatea informațiilor de orice natura pe care le furnizați. Dezvăluirea informațiilor furnizate se va putea face doar in condițiile menționate în pagina Politica de confidențialitate de pe acest website.
8. COMUNICARI COMERCIALE
8.1. Cumpărătorul/Utilizatorul/Clientul își poate modifica in orice moment opțiunea cu privire la acordul dat Vânzătorului pentru Comunicările Comerciale conținând informații generale si tematice inclusiv informații cu privire la oferte sau promoții, după cum urmează:
8.1.2. prin modificarea setărilor din Cont la secțiunea “Abonările mele”;
8.1.3. prin accesarea link-ului de dezabonare afișat in Comunicările Comerciale primite de la Vânzător; sau
8.1.4. prin contactarea Vânzătorului.
8.2. Prin adăugarea de Bunuri sau Servicii in secțiunea din Cont:
“Coșul meu”, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire:
“Favorite”, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire:
8.3. In urma achiziționării unui Bun sau Serviciu, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire la:
8.4. Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, in orice moment, de la Comunicările Comerciale menționate la punctul 8.3. de mai sus prin accesarea link-ului de dezabonare afișat in mesajele comerciale primite de la newmedics.ro sau prin contactarea newmedics.ro in acest sens.
8.5. De asemenea, pentru îmbunătățirea ofertei de Bunuri si Servicii si a experienței de cumpărare, vom folosi datele dvs. pentru efectuarea de cercetări de piața si sondaje de opinie. Puteți obiecta la utilizarea datelor in scopuri de cercetare de piața si sondaje de opinie in orice moment, prin accesarea link-ului de dezabonare afișat in mesaj sau prin contactarea newmedics.ro.
9. FACTURARE – PLATA
9.1. Preturile Bunurilor si Serviciilor afișate in cadrul site-ului www.newmedics.ro includ T.V.A. conform legislației in vigoare.
9.2. Prețul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in fiecare Comanda. Vânzătorul va emite catre Cumpărător o factura pentru Bunurile si Serviciile livrate, obligația Cumpărătorului fiind sa furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform cu legislația in vigoare.
9.3. Vânzătorul va transmite Cumpărătorului factura aferenta Comenzii ce conține Bunuri si/sau Servicii vândute de newmedics.ro, precum şi pentru orice alte plăti aferente Comenzii, exclusiv in format electronic, prin adăugarea facturii in Contul Cumpărătorului sau prin posta electronica, la adresa de e-mail menționata de Cumpărător in Contul sau.
9.4. Pentru o corecta comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumpărătorului ii revin obligațiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul sau si de a accesa informațiile si documentele aferente fiecărei Comenzi, existente in Cont.
9.5. Prin aceasta modalitate de comunicare Cumpărătorul, accesând Contul sau, va deține o evidenta a facturilor emise de newmedics.ro, putând-le salva si arhiva la rândul sau in orice moment si in orice modalitate pe care o dorește.
9.6. Prin trimiterea Comenzii, Cumpărătorul își exprima acordul sa primească facturile in format electronic prin adăugarea acestora de catre newmedics.ro in Contul sau prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail menționata in Contul sau.
9.7. In cazul in care aceste informații sunt indisponibile mai mult de 48 (patruzeci și opt) de ore in Cont, te rugam sa ne sesizezi acest aspect pe adresa de mail: suport@newmedics.ro.
9.8. Datele cardului de plata ale Utilizatorului/ Cumparatorului nu vor fi accesibile newmedics.ro si nici nu vor fi stocate de catre de newmedics.ro, ci de catre procesatorul de plati integrat in Site, entitate autorizata sa presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a carei identitate Utilizatorul/ Cumparatorul va fi informat, anterior introducerii datelor.
newmedics.ro furnizeaza serviciul în domeniul inregistrării și stocarii datelor cardului de plata a utilizatorului prin intermediul entitatii autorizata sa presteze servicii de stocare a datelor de card, Europayment Services SRL (euplatesc.ro), o societate constituita si care functioneaza conform legislatiei din România, CIF 18773866 J40/9950/2006, având sediul social situat în Str. Ion Câmpineanu, nr. 11, Bloc Union, etaj 8, camera 803, București, Sector 1, 010031, România.
Datele cu caracter personal conținute în baza de date de tokenizare vor fi prelucrate în conformitate cu dispozițiile legislației aplicabile, în special Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, care abroga Directiva 95/46 / CE (denumit în continuare „GDPR”). newmedics.ro, în calitate de operator al datelor personale conținute in baza de date de tokenizare, încredințează euplatesc.ro prelucrarea datelor menționate mai sus, in scopul necesar prestării serviciilor de tokenizare.
9.9. Plata prin intermediul contului de client newmedics.ro este o modalitate rapida de plata on-line cu cardul, care consta in efectuarea plații pe alte site-uri unde ești legat prin contul de client newmedics.ro, utilizând Tokenul cardului salvat in contul tău de client newmedics.ro, fără a mai fi nevoie de introducerea detaliilor aferente cardului de plata la fiecare Tranzacție sau un alt card bancar.
9.10. Opțiunea pentru plata prin intermediul contului de client newmedics.ro poate fi selectata de catre Utilizator sau Cumpărător.
9.11. In anumite cazuri, pentru menținerea securității Tranzacțiilor, la înregistrarea Comenzii, Cumpărătorului i se va solicita sa autorizeze plata prin reintroducerea parolei aferente Contului sau utilizarea amprentei digitale in cazul terminalelor mobile care au aceasta facilitate.
9.12. Pentru motive de securitate a Tranzacțiilor Utilizatorul/ Cumpărătorul este sfătuit sa nu rămână legat pe Site si sa nu seteze opțiunea de legare automata pe dispozitivele mobile. Divulgarea parolei de acces in cont nu este permisa si se recomanda folosirea unei parole cu caracter puternic de securitate (de ex.: sa conțină cel puțin opt caractere, incluzând litere mari, litere mici, cifre si caractere speciale).
10. LIVRAREA BUNURILOR
10.1. Condițiile de livrare a Bunurilor si Serviciilor vândute de catre newmedics.ro le argăsești in pagina Politica de livrare.
10.2. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor si va asigura transmiterea documentelor însoțitoare.
10.3. Vânzătorul va efectua livrarea Bunurilor si Serviciilor numai pe teritoriul României.
11. RETURNAREA BUNURILOR ACHIZIȚIONARE
11.1. Condițiile de returnare a Bunurilor achiziționate de pe newmedics.ro le regăsești in pagina Politica de retur.
12. GARANTII
12.1. Toate Bunurile comercializate de catre newmedics.ro beneficiază de condiții de garanție conforme legislației in vigoare si politicilor comerciale ale producătorilor. Bunurile sunt noi (excepție Bunurile resigilate), in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producător in parte.
12.2. In cazul Bunurilor vândute si livrate de newmedics.ro, certificatele de garanție fie sunt emise direct de producător, fie sunt emise de catre SC NewMedics Com SRL.
12.3. Pentru o corecta comunicare a certificatului de garanție aferent Bunului din Comanda, Cumpărătorului ii revin obligațiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul sau si sa acceseze informațiile si documentele aferente fiecărei Comenzi, existente in Cont.
Prin aceasta modalitate de comunicare Cumpărătorul, accesând Contul sau de pe www.newmedics.ro, va deține o evidenta a certificatelor de garanție emise de newmedics.ro, putând-le salva si arhiva la rândul sau in orice moment si in orice modalitate pe care o dorește.
In cazul in care aceste informații sunt indisponibile pentru 48 (patruzeci și opt) de ore in contul de client, va rugam sa ne sesizați acest aspect pe adresa de mail: suport@newmedics.ro.
12.6. In cazul certificatelor de garanție emise de producători, va oferim serviciul de preluare a bunurilor prin curier si livrarea Bunurilor in condiții de gratuitate. Puteți oricând opta sa va prezentați direct la cel mai apropiat centru de service menționat in certificat. Acest centru autorizat de producător va prelua întreaga responsabilitate a rezolvării garanției.
Lipsa certificatului de garanție al Bunului trebuie semnalata in maxim 48 (patruzeci și opt) de ore de la recepția Bunului pe adresa suport@newmedics.ro. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.
13. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR
13.1. Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferata la livrare, după efectuarea plații din partea Cumpărătorului in locația indicata in Comanda (înțelegând prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de primire pe factura fiscala in cazul livrărilor efectuate de personalul Vânzătorului).
14. RASPUNDERE
14.1. Vânzătorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul sau oricare terța parte o poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de catre Vânzător a oricărei din obligațiile sale conform Comenzii si pentru daune care rezulta din utilizarea Bunurilor si Serviciilor după livrare si in special pentru pierderea acestora.
14.2. Prin crearea si utilizarea Contului, Utilizatorul/ Cumpărătorul își asuma răspunderea pentru menținerea confidențialității datelor de Cont (ușer si parola) si pentru gestionarea accesării Contului, si, in măsura permisa de legislația in vigoare, este responsabil de activitatea derulata prin intermediul Contului sau.
14.3. Prin crearea Contului si/sau utilizarea Conținutului si/sau plasarea Comenzilor, Clientul / Utilizatorul/ Cumpărătorul accepta in mod expres si fără echivoc Termenele si Condițiile Site-ului in ultima versiune actualizata care este comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data creării Contului si/sau utilizării conținutului si/sau la data plasării Comenzii.
14.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic Termenele si Condițiile Site-ului pentru a reflecta orice modificări ale modului si condițiilor de funcționare a Site-ului sau orice modificări ale cerințelor legale. Documentul este opozabili Clienților / Utilizatorilor/ Cumpărătorilor de la momentul afișării in Site. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe Site versiunea modificată a Documentului, motiv pentru care va rugam sa verificați periodic conținutul acestui Document.
15. SCRIEREA DE RECENZII, COMENTARII, INTREBARI SI RASPUNSURI
15.1. scrierea de Recenzii, Comentarii, Întrebări si Răspunsuri se poate face, de catre Utilizatori/Clienți/Cumpărători, in secțiunile “Întrebările si răspunsurile clienților” si “Recenzii”. Informațiile înscrise pot fi atât pozitive, cat si negative, si se vor referi la caracteristicile si modul de folosire al unui produs sau serviciu.
15.2. In momentul înregistrării unui anumit Recenzie/Comentariu/Întrebare/Răspuns pe Site, Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii acorda Vânzătorului o licența neexclusiva, perpetuau, irevocabila, nelimitata teritorial si dau dreptul Vânzătorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui si de a afișa acest conținut.
15.3. Fiecare Utilizator/Client/Cumpărător, in momentul înscrierii de Recenzie/Comentariu/Întrebare/Răspuns in secțiunile menționate, se angajează sa respecte următoarele reguli:
– sa facă referiri doar la caracteristici si/sau modul de utilizare al unui anumit produs sau serviciu, evitând informații legate de aspecte ce se pot schimba (preț sau oferte promoționale) sau informații care țin de modul desfășurării Comenzii;
– sa folosească doar limba romana. Sunt permise si cuvintele sau expresiile care, deși nu sunt considerate romanești, sunt de larga utilizare in toate mediile referitoare la domeniul respectiv (ex.: mouse, notebook, plug and play);
– sa utilizeze un limbaj corespunzător, ne ofensator, fără termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator/Client/Cumpărător;
– sa se asigure de încadrarea corecta a conținutului introdus pe Site astfel: orice Întrebare va fi înscrisa in secțiunea “Întrebările si răspunsurile clienților”, si orice Recenzie va fi înscris in secțiunea “Recenzii”;
– sa se asigure ca informațiile introduse de ei sunt realiste, corecte, ne înșelătoare si in conformitate cu legile aplicabile, respectând astfel inclusiv drepturile altor parți, drepturile de autor, de marca comerciala, de licența sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
– sa folosească aceasta facilitate doar pentru a comunica sau a obține detalii suplimentare referitoare la un anumit produs sau serviciu de pe Site fără a face referire catre alte firme ce promovează vânzarea si cumpărarea de produse sau servicii;
– sa nu furnizeze sau sa solicite, in niciun mod si in nicio măsura, date personale (detaliile de contact, informații despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume si/sau prenume etc.) sau orice alta informație care poate determina dezvăluirea acestor date personale;
– sa nu înscrie informații si/sau detalii despre URL-uri (legături) din alte site-uri comerciale ce desfășoară aceeași activitate comerciala ca si Vânzătorul;
– sa nu încerce fraudarea serviciilor puse la dispoziție de catre Vânzător sau sa înscrie Recenzii/Comentarii/Întrebări/Răspunsuri care sa conțină materiale de natura publicitara;
– sa nu utilizeze Recenzia /Comentariul/Întrebarea/Răspunsul ca mijloc de comunicare cu Vânzătorul, in acest sens se vor folosi datele de contact ale Vânzătorului înscrise pe Site.
15.4. Pe lângă o evaluarea realista critica, in momentul înscrierii unui Recenzie, Utilizatorul/Clientul/Cumparatorul va adauga si un Rating relevant pentru produsul sau serviciul aferent. Recenziile, impreuna cu Rating-urile corespunzatoare lor, vor influenta Rating-ul general al produsului sau serviciului, numar care apare intre paranteze langa titlul acestora. Astfel, o Recenzie insotită de un Rating mare duce la o crestere a Rating-ului general, iar o Recenzie insotită de un Rating mic duce la o scadere a Rating-ului general.
15.5. Cand o Recenzie/Comentariu/Intrebare sau Raspuns este semnalat de catre un Utilizator/Client/Cumparator ca avand un continut inadecvat, dintr-o perspectiva strict subiectiva, acest continut este examinat cu atentie de catre Vanzator pentru a determina daca incalca Termenii si Condițiile Site-ului. Textele, fotografiile sau videoclipurile introduse sunt eliminate din Site numai dupa examinarea acestora de catre Vanzator.
15.6. In cazul in care Vânzătorul constata încălcarea Termenelor si Condițiilor in mod repetat, acesta își rezerva dreptul de a suspenda posibilitatea Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului de a înscrie Recenzii/Comentarii/Întrebări sau Răspunsuri in secțiunile “Întrebări si răspunsuri ale clienților” si “Recenzii”.
Eventualele sesizări sau reclamații legate de Bunul si/sau Serviciul achiziționat de Cumpărători nu vor putea face obiectul niciunui Recenzie, aceștia din urma fiind datori sa respecte dispozițiile capitolului 19 de mai jos in vederea soluționării rapide si amiabile a oricăror astfel de sesizări/reclamații.
15.7. Recenziile vor fi afișate sub forma:
– “Recenzie Cumpărător newmedics.ro” – Recenzie-lu este publicat de catre un Cumpărător care a achiziționat Bunul/Serviciul din platforma newmedics.ro
– ”Recenzie Utilizator newmedics.ro” – Recenzie-lu este publicat de catre un Utilizator care nu a achiziționat Bunul/Serviciul prin intermediul platformei newmedics.ro sau newmedics.ro nu are informații despre aceasta achiziție
16. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
16.1. Te rog sa parcurgi Politica de Confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care face parte din website.
17. FOLOSIREA COOKIE-URILOR
17.1. Vezi Politica de Cookies, care face parte din website.
18. FORTA MAJORA
18.1. Nici una din parți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen si/sau in mod corespunzător, total sau parțial este datorata unui eveniment de forța majora. Forța majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului parților si care nu poate fi evitat.
18.2. Daca in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parți încetarea de plin drept a contractului fără ca vreuna dintre ele sa poată pretinde celeilalte alte daune-interese.
19. LEGEA APLICABILA – JURISDICTIA. SESIZARI SI RECLAMATII. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR (SAL/SOL)
19.1. Prezentul document este supus legii romane. In cazul unor eventuale litigii apărute intre Vânzător si Utilizatori / Cumpărători se va încerca întâi rezolvarea pe cale amiabila a acestora. Prezentul capitol si procedura de mai jos reprezenta o dovada a disponibilității Vânzătorului de a soluționa rapid, eficient, amiabil, alternativ, extra-judiciar, sesizările/reclamațiile/litigiile in care este parte, uzitând de toate mecanismele si masurile legale aplicare in Romania.
19.2. Astfel, pentru sesizări sau reclamații legate de Bunul si/sau Serviciul achiziționat, Cumpărătorii au la dispoziție oricând posibilitatea transmiterii respectivei reclamații prin formularul de contact disponibil pe pagina de Contact a acestui website. Termenul maxim de soluționare a reclamațiilor sau a sesizărilor de catre Vânzător este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.
In cazul in care Cumpărătorii:
pot apela la procedurile alternative de soluționare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instanțelor de judecata competente conform art. 19.7 din prezentul document.
19.3. SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluționare a litigiilor potențiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea Bun si/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizările sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalități alternative de soluționare poate fi realizată atât online conform pct. 19.5 de mai jos, cât si prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil conform art. 19.4. de mai jos.
19.4. In vederea soluționării alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamația Cumpărătorului poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la următoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod poștal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la următorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”. Pentru si mai multe detalii, Cumpărătorii pot accesa link-lu afișat in site in secțiunea ANPC – SAL.
19.5. Având in vedere dispozițiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumpărătorul are posibilitatea de a opta pentru soluționarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de soluționare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita soluționarea independenta, imparțiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligațiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care își are reședința in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-lu existent in secțiunea: Soluționarea Online a litigiilor.
19.6. SAL si SOL nu reprezintă doua mecanisme diferite pentru soluționarea eventualelor sesizări/reclamații. Cumpărătorul înțelege ca soluționarea alternativa a litigiilor si soluționarea online a litigiilor subzista ca un singur mecanism, reprezentând unul si același instrument existând intre acestea o identitate de scop, obiect si finalitate. Cumpărătorul înțelege ca distincția dintre SAL si respectiv SOL este reprezentata de modalitatea de accesare / formatul inițial al respectivei sesizări/reclamații, astfel încât in cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, in scris (pe email, pe cale poștala) pe care in cazul SOL, consumatorul optează pentru utilizarea completării unui formular existent pe o platforma digitala, exclusiv online.
19.7. In cazul in care soluționarea amiabila ori alternativa a sesizărilor/reclamațiilor/litigiilor nu va fi posibila, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi soluționate de catre instanțele judecătorești romane competente din Municipiul Bucuresti.
20. INFORMATII PRIVIND DEEE
20.1. Deșeurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) pot conține substanțe periculoase ce au un impact negativ asupra mediului si sănătății umane in cazul in care nu sunt colectate separat.
Având in vedere prevederile OUG 195/2005 – referitoare la protecția mediului si O.U.G. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice si electronice, clienții vor avea in vedere următoarele:
20.1.1. cumpărătorii au obligația de a nu elimina deșeurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) ca deșeuri municipale nesortate si de a colecta separat aceste DEEE;
20.1.2. colectarea acestor deșeuri (DEEE) se va efectua prin serviciul public de colectare a DEE, direct de catre newmedics.ro si prin centre de colectare organizate de operatori economici autorizați pentru colectarea DEEE;
20.1.3. clienții pot preda DEEE in mod gratuit la punctele de colectare specificate la momentul achiziției unui produs nou din aceeași categorie; astfel, newmedics.ro aplica politica de colectare a DEEE in sistem de preluare a echipamentelor unul la unul, conform legislației in vigoare, daca echipamentul predat este echivalent si a îndeplinit aceleași funcții ca si echipamentul nou furnizat;
20.2. Simbolul care indica faptul ca echipamentele electrice si electronice fac obiectul unei colectări separate reprezintă o pubela cu roti barata cu o cruce.
20.3. Aceasta pictograma indica faptul ca DEEE nu trebuie amestecate cu deșeuri menajere si ca acestea fac obiectul unei colectări separate.